Autorius Megan Lawton, Verslo reporteris
Šiuo metu K-pop gerbėjus skiria problema – dirbtinis intelektas.
Kelios didžiausios šio žanro žvaigždės, įskaitant berniukų grupę „Seventeen“, dabar eksperimentavo su technologijomis kurdamos muzikinius vaizdo įrašus ir dainas.
Praėjusiais metais Pietų Korėjos grupė pardavė apie 16 milijonų albumų, todėl jie tapo vienu sėkmingiausių K-pop atlikėjų istorijoje. Bet tai jų naujausias albumas ir singlas „Maestro“ privertė žmones kalbėti.
Muzikiniame vaizdo klipe yra DI sukurta scena, o albumo pristatymo metu Seule vienas iš grupės narių Woozi sakė žurnalistams kurdamas muziką jis „eksperimentavo“ su AI.
„Mes praktikavome dainų kūrimą naudodami AI, nes norime tobulėti kartu su technologijomis, o ne skųstis jomis“, – sakė jis.
„Tai yra technologinė plėtra, kurią turime panaudoti, o ne tik būti nepatenkinti. Praktikavau dirbtinio intelekto naudojimą ir bandžiau ieškoti privalumų ir trūkumų.”
Tačiau nuo to laiko Woozi „Instagram“ tinkle pareiškė, kad visa „Seventeen“ muzika yra „parašyta ir sukurta žmonių kūrėjų“.
K-pop diskusijų puslapiuose gerbėjai nerimavo dėl dirbtinio intelekto naudojimo, o kai kurie teigė, kad reikia priimti daugiau taisyklių, kad technologija taptų normali.
Kiti buvo tam atviresni, įskaitant super gerbėją Ashley Peralta. „Jei dirbtinis intelektas gali padėti menininkui įveikti kūrybinius blokus, tai man viskas gerai“, – sako 26 m.
Tačiau jos nerimą kelia tai, kad visas AI sukurtų dainų tekstų albumas reiškia, kad gerbėjai praras ryšį su mėgstamais muzikantais.
„Man patinka, kai muzika yra atlikėjo ir jo emocijų atspindys“, – sako ji. „K-pop atlikėjai yra daug labiau gerbiami, kai jie užsiima choreografijos, dainų tekstų rašymo ir kompozicijos kūrimu, nes jūs gaunate dalelę jų minčių ir jausmų.
„AI gali atimti tą esminį komponentą, jungiantį gerbėjus su menininkais.
Ashley pristato K-pop gerbėjų tinklalaidę „Spill the Soju“ su savo geriausia drauge Chelsea Toledo. Chelsea žavisi „Seventeen“, kad yra savarankiškai kurianti grupe, o tai reiškia, kad jie patys kuria dainas ir joms choreografuoja, tačiau ji nerimauja, kad AI gali turėti įtakos šiai reputacijai.
„Jei jie išleistų albumą, kuriame gausu dainų tekstų, kurių jie asmeniškai nebuvo parašę, nežinau, ar jaustųsi kaip Septyniolika, o gerbėjai norėtų muzikos, kuri būtų autentiška jiems“.
Tiems, kurie dirba K-Pop gamyboje, nenuostabu, kad menininkai imasi naujų technologijų.
Chrisas Nairnas yra prodiuseris, kompozitorius ir dainų autorius, dirbantis Azodi vardu. Per pastaruosius 12 metų jis rašė dainas K-pop atlikėjams, įskaitant Kim Woojin ir pirmaujančią agentūrą SM Entertainment.
Darbas su K-pop žvaigždėmis reiškia, kad Braitone gyvenantis Chrisas daug laiko praleido Pietų Korėjoje, kurios muzikos industriją jis apibūdina kaip progresyvią.
„Ką aš sužinojau, dalyvaudamas Seule, yra tai, kad korėjiečiai labai domisi naujovėmis, o „kas bus kitas dalykas?“ ir klausia: „Kaip mes galime būti vienu žingsniu priekyje? Tai mane tikrai sukrėtė, kai buvau ten“, – sako jis.
„Taigi, man nenuostabu, kad jie diegia dirbtinį intelektą lyrikoje, tai yra neatsilikimas nuo technologijų.
Ar dirbtinis intelektas yra K-pop ateitis? Chrisas nėra toks tikras. Kaip žmogus, kuris eksperimentuoja su AI dainų generatoriais, jis nemano, kad dainų tekstai yra pakankamai stiprūs geriausiems atlikėjams.
„AI išleidžia gana geros kokybės daiktus, bet kai esi aukščiausioje dainų kūrimo žaidimo pakopoje, paprastai žmonės, kuriems sekasi geriausiai, yra įdiegę naujovių ir sukūrė kažką visiškai naujo. Dirbtinis intelektas veikia perimdamas tai, kas jau buvo įkelta, todėl pats negali kurti naujovių.
Jei ką, Chrisas prognozuoja, kad K-pop AI padidins asmeniškesnių dainų paklausą.
„Gerbėjai darys spaudimą išgirsti dainų tekstus, kurie yra iš atlikėjo širdies, todėl skamba kitaip nei bet kurios dainos, sukurtos naudojant AI“.
„Seventeen“ nėra vienintelė K-pop grupė, eksperimentuojanti su AI. Merginų grupė Aespa, kurią sudaro keli dirbtinio intelekto nariai ir žmonės, taip pat panaudojo technologiją savo naujausiame muzikiniame vaizdo klipe. Supernovoje yra sukurtų scenų, kuriose grupės narių veidai lieka nejudantys, nes juda tik jų burnos.
Podcaster ir super gerbėjas Chelsea sako, kad tai „suveikė“ daug žmonių.
„K-pop yra žinomas dėl nuostabios gamybos ir montažo, todėl iš AI sukurtos scenos atima žavesį“, – priduria ji.
„Chelsea“ taip pat nerimauja dėl to, kad menininkai negauna tinkamo kredito. „Vaizdo įrašuose naudojant dirbtinį intelektą sunkiau sužinoti, ar kieno nors originalus meno kūrinys buvo pavogtas, tai tikrai jautri tema“.
Arpita Adhya yra muzikos žurnalistė ir K-pop superfanė. Ji mano, kad AI naudojimas pramonėje parodo menininkų patiriamą spaudimą kurti naują turinį.
„Dauguma įrašų atlikėjų išleis albumą kas dvejus metus, bet K-pop grupės išleidžia albumus kas šešis ar aštuonis mėnesius, nes aplink juos tiek daug ažiotažų.
Ji taip pat mano, kad dirbtinis intelektas pramonėje buvo normalizuotas, nes „YouTube“ pasirodė AI viršeliai. Viršelio takelius kuria gerbėjai ir naudoja technologijas, kurios imituoja kito atlikėjo balsą.
Būtent tokią tendenciją Arpita norėtų matyti reguliuojamą – to reikalauja ir Vakarų menininkai.
Dar praėjusį mėnesį rašė megažvaigždės, įskaitant Billie Eilish ir Nicki Minaj atvirą laišką ragina sustabdyti „grobuonišką“ AI naudojimą muzikos pramonėje.
Jie paragino technologijų įmones įsipareigoti nekurti dirbtinio intelekto muzikos generavimo įrankių, „kurie kenkia dainų autorių ir atlikėjų žmogiškajam meniškumui ar jį pakeičia, arba atima teisingą atlygį už mūsų darbą“.
Arpitai taisyklių trūkumas reiškia, kad gerbėjai jaučia pareigą reguliuoti, kas yra gerai ir kas ne.
„Nors nėra aiškių gairių, kiek menininkai gali ir negali naudoti dirbtinio intelekto, mes patys stengiamės nustatyti ribas ir visada klausti, kas yra teisinga ir neteisinga?
Laimei, ji mano, kad K-pop atlikėjai žino visuomenės nuomonę ir tikisi, kad tai pasikeis.
„Gerbėjai yra didžiausia dalis ir jie daro didelę įtaką atlikėjams. Grupės visada nori mokytis ir klausytis, o jei „Seventeen“ ir „Aespa“ supras, kad kenkia savo gerbėjams, tikimasi, kad tai išspręs“.
Pastaba: šis straipsnis buvo pakeistas siekiant patvirtinti, kad nors dirbtinis intelektas eksperimentuojamas K-pop, jis nebuvo naudojamas kuriant dainas naujausiam albumui Seventeen.