Civilizacijos gerbėjai beveik dešimtmetį laukė naujausios kultinės vaizdo žaidimų serijos dalies.
Dabar paaiškėjo, kad bėgančio laiko tema yra gana tinkama: vasarį pasirodysiančios VII civilizacijos įkvėpimo šaltinis yra tai, kaip JK sostinė pasikeitė nuo romėnų eros iki dabar.
Ir viskas prasidėjo nuo Londinium žemėlapio – tokį Londoną žinojo romėnai.
„Londinium atrodė beveik kaip bet koks pasienio romėnų miestelis su amfiteatru, pirtimis ir drebančiu tiltu, kertančiu į pietinę Temzės pusę“, – pastebėjo pagrindinis žaidimo kūrėjas Edas Bičas, rodydamas man žemiau esantį žemėlapį – naudotą čia. Encyclopaedia Britannica sutikimu.
„Tačiau norėjau pažiūrėti, kaip tai vystėsi ir kaip pasikeitė Londonui augant ir klestint.
Būtent tų pokyčių pamokos bus naujojo žaidimo pagrindas.
„Civilization“ serija buvo parduota 70 milijonų kopijų nuo jos pradžios 1991 m., o paskutinis leidimas buvo išleistas 2016 m.
Klausimas, kokia kryptimi kūrėjai „Firaxis“ imsis kitos žaidimo versijos, buvo karšta tema tarp gerbėjų.
Aš įtraukiu save į tą grupę – mano brolis pirmą kartą supažindino mane su Civ II mūsų PlayStation 90-aisiais, o neseniai šiek tiek išsigandau sužinojęs, kad praleidau daugiau nei 500 valandų žaisdamas šeštąją serijos iteraciją.
Tiems, kurie nežino, civilizacija kartais labiau primena stalo, o ne vaizdo žaidimą. Jūs perkeliate vienetus žemėlapyje, išdėstydami miestus ir juos plėtodami, kovodami su kitais, kad užkariautų savo žemę sau.
Ankstesni serijos žaidimai leido žaidėjams žaisti kaip tam tikras lyderis ir civilizacijos derinys, pvz., Tedis Ruzveltas ir Jungtinės Valstijos arba Kleopatra ir Egiptas.
Tačiau kūrėjai teigia, kad tai nelabai atspindi miestų vystymąsi, kur kelios skirtingos valdančiosios grupės palieka savo pėdsaką – kaip ir Londone.
Naujajame žaidime žaidėjas gali pradėti kaip romėnai, statantys savo Londinium vadinamoje antikos epochoje.
Tačiau patekę į kitą etapą – žaidimo kalbų tyrinėjimų erą – žaidėjai gali tapti normanais ir perimti tai, kas buvo anksčiau.
Žaidimo kūrėjai įkvėpimo sėmėsi iš Ludgate, buvusios Londono sienos vakarinių vartų vietos, ir iškasė daugiau senų žemėlapių, kad pamatytų, kaip ši vietovė pasikeitė praėjus tūkstančiui metų po to, kai romėnai paliko Londoną.
„Londonas keičiasi ir auga, bet matosi, kad ta pagrindinė romėnų stovykla“, – sakė ponas Beach.
Žemėlapis, pagamino Layers of Londonpriklausantis JK istorinių tyrimų institutui, rodo, kad laivyno upė vis dar teka, tačiau daugumos romėnų laikų pastatų ten nebėra.
„Visa tai pastatyta pastatais, kurių galima tikėtis viduramžių ar renesanso epochos mieste“, – sakė J. Beach.
„Turime užeigų, turime smuklių, vis dar turime religinių pastatų rytinėje sienos pusėje, bet dabar tai yra Šv. Pauliaus katedra, pati pirmoji jos versija, kol ji nesudegė per Londono gaisrą.
„Ir mes matome, kad upė buvo šiek tiek pakeista, kad jie galėtų turėti kalėjimą, kuriame galėtų laikyti kai kuriuos viduramžių piktadarius ir juos sulaikyti.”
Šis skirtumas sudarė naujo žaidimo pagrindą – remiantis tuo, kas buvo anksčiau, sukurti aiškiai skirtingos eros.
Galiausiai kūrėjai peršoko į Viktorijos laikų erą, norėdami pamatyti, kaip Ludgate rajonas dar kartą pasikeitė.
Šiame žemėlapyje, atkurtame leidus Nacionalinei Škotijos bibliotekai, matyti dar vienas reikšmingas pakeitimų rinkinys – upės laivynas dabar nebematomas po to, kai XX a. viduryje buvo nukreiptas po žeme, kad būtų naudojamas kanalizacijai.
„Dabar kalėjimas visiškai pakeistas, pramonės revoliucijos poreikiai reikalauja, kad jame būtų geležinkelio linija, o Ludgeto geležinkelio stotis yra tiksliai toje vietoje, kur anksčiau buvo kalėjimas“, – sakė J. Beach.
„Visi pastatai, kuriuose buvo remiama religinė veikla, buvo beveik aplenkti, išskyrus Šv. Pauliaus katedrą“.
Šis trečiasis pokyčių etapas, kurį naujasis žaidimas vadina šiuolaikine era, kūrėjams sutvirtino koncepciją.
Londono pavyzdyje žaidėjai galėtų žaisti kaip romėnai, paskui normanai, tada kaip Britanija – visą laiką kurdami augančią Angliją, kuri yra ne tik sostinė.
Pakeitimų pageidavimų sąrašas
Tačiau nors didelis stiliaus pokytis kai kuriems gali būti įdomus, užkietėję serialo gerbėjai gali susirūpinti, kuo jis skiriasi.
Tai vyksta dėl daugelio kitų pakeitimų, kurie bus reikšmingi gerbėjams, nors jie nebus per daug prasmingi žmonėms, kurie žaidimo nežaidė.
Žaidimo kūrėjai man sako, kad civilizacijos, valdomos kompiuteriu, elgsis protingiau. Jie išvardija iš pažiūros nesibaigiančius pokyčius, pavyzdžiui, sąrašo patikrinimą – kiekviena civilizacija turi savo unikalų pilietiškumo rinkinį, kurį gali atrasti, vienetai dabar gali keliauti upėmis, o statytojų nebėra.
Tikėtini pokyčiai – pavyzdžiui, grafinis pertvarkymas, dėl kurio žaidimas atrodys šiuolaikiškas – ir netikėtų – pavyzdžiui, lyderių, kuriuos žaidžiate, pakeitimas, įtraukiant svarbias istorines asmenybes, kurios nevadovavo savo šaliai, pavyzdžiui, Benjaminas Franklinas ir Konfucijus.
Tuo tarpu Hatshepsut, vieną iš istorinių Egipto moterų lyderių, dabar galima žaisti. Žaidimo pasakotoja – „Game of Thrones“ ir „Žvaigždžių karų“ aktorė Gwendoline Christie – vizualiniam atnaujinimui prideda gravitacijos sluoksnį.
Tačiau ne viskas buvo tiesiogiai paimta iš gerbėjų pageidavimų sąrašo.
Kelius vis tiek automatiškai statys prekybininkai, o tai jau seniai buvo skaudu kai kuriems žaidėjams. Yra keletas pakeitimų, susijusių su žaidimo požiūriu į religiją, bet man vis tiek atrodo, kad žaidėjai bus mikrovaldantys misionieriai visame žemėlapyje.
Ir dideli pažadai sutvarkyti AI yra gerai priimti, tačiau nematant galutinio produkto sunku tuo įsitikinti.
Atrodo, kad judėjimas tarp amžių yra susijęs su krizėmis, tokiomis kaip barbarų invazija, pilietiniai karai ir marai, nors tiksliai neaišku, kaip tai veiks.
Ponas Beachas sakė, kad tai sukuria „šaunų ciklą, kurį pergyveni tris kartus žaidime, kurį išleisime čia paleidimo metu“ – sakinys, kurį jam pasakiau, skambėjo įtartinai, lyg „Firaxis“ galėtų svarstyti galimybę ateityje įtraukti kitus ciklus ir imperijas.
Jis nebūtų įtrauktas į tai.
Tačiau vienas dalykas, kuris atrodo tikras, yra tas, kad turėdamas didelį atstatymo mygtuką tarp epochų, nė vienas žaidėjas negali įsiveržti į priekį ir kiekvieno žaidimo pradžioje užimti nenugalimą lyderį, o tai bus muzika gerbėjų ausims.
Sužinosime, kai žaidimas bus kitais metais.