Šeimos gydytojai negalėjo gydyti pacientų, žmonės buvo įstrigę, nes lėktuvai negalėjo pakilti, o mažos įmonės prarado tūkstančius pardavimų.
Praėjus dviem mėnesiams nuo pasaulinio IT gedimo liepos 19 d., visas poveikis vis dar išryškėja tik dabar.
JAV kibernetinio saugumo bendrovės „CrowdStrike“ atliktas nesąžiningas programinės įrangos atnaujinimas sugedo iki aštuonių su puse milijono kompiuterių, naudojančių „Microsoft“ sistemas visame pasaulyje.
Adamas Meyersas, „CrowdStrike“ vyresnysis vadovas, antradienį liudys JAV Kongrese, kad paaiškintų, kas atsitiko ir kaip įmonė ketina užkirsti kelią kitai nelaimei.
Daktaras Davidas Wrigley, pastaruosius 22 metus dirbęs bendrosios praktikos gydytoju, BBC sako, kad rimčiausiais atvejais dėl to galėjo vėluoti vėžio gydymas.
„Tai buvo labai sunkus laikotarpis su labai mažai pagalbos ir paramos“, – sakė jis.
Daugeliui šeimos gydytojų jie negalėjo naudotis EMIS sistema – skaitmeniniu būdu tvarkyti vizitų užsakymus ir pacientų įrašus, taip pat siųsti receptus į vaistines.
Didžiosios Britanijos medikų asociacija – JK gydytojų ir medicinos studentų profesinė sąjunga ir profesinė organizacija – pranešė, kad „CrowdStrike“ buvo nutraukta. buvo „viena sunkiausių dienų pastaruoju metu šeimos gydytojams visoje Anglijoje“, kai gydytojai buvo priversti grįžti prie rašiklio ir popieriaus.
Dr Wrigley praktikoje Karnfortas, Lankašyrasproblemos su kompiuteriu tęsėsi nuo penktadienio iki pirmadienio.
Jis teigė, kad dėl to atsirado atsilikimų, dėl kurių buvo atidėtos skubios užduotys, pavyzdžiui, siuntimo laiškų rašymas pacientams, kuriems įtariamas vėžys.
Kai kuriais atvejais tai būtų atidėta „trimis ar keturiomis dienomis“.
„Turite jiems suteikti pirmenybę ir kuo greičiau išsiųsti“, – sakė jis.
„Visi mūsų siuntimai atliekami elektroniniu būdu – to negalėjo atsitikti“.
Kitur BMA teigė, kad taip pat yra didelių problemų Šiaurės Airija.
Pasak BMA Šiaurės Airijos GP komiteto pirmininkės dr. Frances O’Hagan, maždaug 75 % Šiaurės Airijos šeimos gydytojų naudoja EMIS sistemą.
„Daugumai žmonių nieko negalėjome padaryti“, – sakė ji.
„Mes tiesiog turėjome paimti tai ant smakro ir susitvarkyti.
Ji sakė, kad Šiaurės Airijos bendrosios praktikos gydytojai susidūrė su panašiais neatlikimais, kaip ir kolegos Anglijoje, įskaitant vėlavimą siųsti įtariamus vėžinius susirgimus.
Sveikatos apsaugos departamentas BBC sakė, kad diskutuoja su „išoriniais tiekėjais“, kad sustiprintų „tęstinumo susitarimus“ po „CrowdStrike“ nutraukimo.
Jame rašoma, kad gedimo metu šeimos gydytojai turėjo prieigą prie „vietinių pacientų duomenų kopijų“ iš EMIS, o visos kitos sistemos veikė.
Profesorė Kamila Hawthorne, Karališkojo bendrosios praktikos gydytojų koledžo pirmininkė, BBC sakė, kad „labai svarbu“, kad ateityje būtų „įgyvendintos apsaugos priemonės“.
Surėjuje 50 pacientų, kuriems dingimo dieną turėjo būti taikomas spindulinis gydymas buvo priversti keisti tvarkaraštį.
NHS Royal Surrey Trust atstovas sakė, kad visi skubūs atvejai buvo pastebėti per 24 valandas.
Anglijos NHS nekomentavo.
JK vyriausybė BBC News sakė, kad nenumatytų atvejų planai buvo greitai įgyvendinti, ir sakė, kad ji bendradarbiauja su NHS England, kad padėtų užkirsti kelią panašiems incidentams.
Tuo tarpu vakarinėje JAV pakrantėje Providence sveikatos priežiūros įstaiga valdo 53 ligonines ir daugiau nei 1000 klinikų.
Adamas Zolleris yra atsakingas už įmonės kibernetinį saugumą.
Pirmąsias kelias valandas jis apibūdina kaip „katastrofą“ ligoninių IT sistemoms, tačiau 80 proc. buvo ištaisyta per 48 valandas.
Ligoninės atšaukė neskubias procedūras, tačiau Adamas sakė, kad „daugeliu atvejų pacientų priežiūra nebuvo paveikta“.
„CrowdStrike galėjo tai išspręsti įvairiais būdais, ir aš manau, kad jie su tuo susitvarkė taip gerai, kaip galėjo.
„Chaosas“ oro uostuose
Melanie Cree ir jos vyras Alanas iš Bangoro Šiaurės Airijoje turėjo skristi namo iš Korfu oro uosto gedimo dieną.
Kelionių organizatoriai buvo priversti atšaukti tūkstančius skrydžių visame pasaulyje, o Melanie ir Alano skrydis buvo atšauktas.
Per artimiausias kelias dienas kelis kartus nuvežti į oro uostą ir iš jo, pirmadienį jiems pavyko parskristi namo.
Melanie sakė, kad keleiviams nedavė maisto, o kai kuriems pritrūko vaistų.
„Tai visiškai sugriovė tai, kas turėjo būti mūsų svajonių šventė“, – sakė ji.
„Turime gražių prisiminimų, bet grįžome visiškai sudužę. Tai buvo visiškas chaosas.”
Jų teikėjas Tui padovanojo jiems 400 svarų sterlingų kuponą.
Melanie ir Alanui sunkiai besiverčiant Korfu mieste, kitą JK šeimą užtruko kiek daugiau nei 500 mylių (804 km).
Laura ir Malcolmas Jonesas sunkiai grįžo namo į Pontipulą, pietų Velse, po atostogų Rodo saloje su vaikais.
Kai jie buvo ant asfalto, skrydis buvo atšauktas. Laura BBC sakė, kad jokios informacijos, krepšių negrąžinta ir jokio plano.
Jie praleido 16 valandų oro uoste, kol buvo nuvežti į konferencijų centrą, kur nusivylę keliautojai staltieses naudojo kaip antklodes.
Šeima iš savo kišenės sumokėjo 560 svarų sterlingų, kad po kelių dienų parskristų į JK.
Tui padovanojo jiems 600 svarų sterlingų vertės kuponą.
„Po Covido nekantriai laukiau, kada vėl galėsiu keliauti į užsienį, bet manau, kad kelerius metus galėčiau likti į Vakarų Velsą“, – juokavo Laura.
Pareiškime Tui atsiprašė savo klientų.
Smulkaus verslo savininkai
Grįžusi į JK smulkaus verslo savininkė Dawn Watts iš Market Drayton, Stafordšyro valstijoje, buvo užklupta kitokiu būdu – jos svetainė, kurioje tiekiamos prekės valymo įmonėms ir viešbučiams, neveikė.
Ji skaičiuoja praradusi apie 600 svarų pardavimų.
„Tai labai neramina“, – sakė ji.
„Esu individualus verslininkas – negaliu, kad tai pasikartotų“.
Hannah Al-Khaldi, kuri Londone vadovauja boutique fitneso studijai, susidūrė su panašiomis problemomis dėl neveikiančios svetainės.
Ji skaičiuoja, kad gedimas jai kainavo 1000 svarų.
„Tai parodė, kiek sistemų visame pasaulyje įdėjo kiaušinius į vieną krepšį“, – sakė ji.
„Kai sugenda viena grandinės grandis, nukrenta visa kita.
„Ar tiekėjams pakanka pasirinkimo, ar „CrowdStrike“ buvo vienintelė galimybė?
„CrowdStrike“ atstovas BBC naujienoms sakė: „Kaip jau minėjome anksčiau, mes visiškai suprantame incidento sunkumą ir atsiprašome visų nukentėjusių.
„Esame pasiryžę panaudoti išmoktas pamokas, kad geriau aptarnautume savo klientus ir kad kas nors panašaus nepasikartotų.