Artėjant ilgajam savaitgaliui „Via Lietuva“ didina saugumą intensyviausio eismo šalies automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda. Šiandien eismui atidaroma jau paskutinė baigta ir ilgiausia suremontuota šio kelio atkarpa.
Planuota, kad remonto darbai automagistralėje bus vykdomi iki rudens pabaigos, tačiau įvertinus lapkričio pirmosiomis dienomis išaugantį eismo intensyvumą bei poreikį užtikrinti didesnį eismo dalyvių saugumą bei transporto priemonių pralaidumą – darbai baigti mėnesiu anksčiau.
Iš viso šiais metais „Via Lietuva“ iniciavo šešių Vilnius-Kaunas-Klaipėda automagistralės atkarpų atnaujinimo darbus, kurių bendras ilgis siekia 23 km. Dėl pertvarkytų vidinių bendrovės procesų svarbiausi darbai keliuose šiemet pagaliau buvo pradėti laiku, dar pavasarį, stengiantis juos baigti iki žiemos sezono pradžios. Penkios iš šešių automagistralės atkarpų eismui atidarytos rugsėjo-spalio mėnesiais, ilgiausia, 10 km siekianti remontuojama atkarpa ties Rumšiškėmis, atidaryta šiandien.
Šiais metais atliktų remonto darbų kelyje Vilnius-Kaunas-Klaipėda kaina siekia 26 mln. Eur su PVM.
Nors magistraliniai keliai šalyje yra intensyviausios ir svarbiausios šalies kelių jungtys – jiems didesnis dėmesys pradėtas skirti tik praėjusiais metais. Iš viso per dvejus metus (2023-2024 m.) Vilnius-Kaunas-Klaipėda kelyje atnaujinta netoli 40 km ilgio siekianti automagistralės dalis. Paskutinį kartą ilgesnis nei 10 km šio kelio atstumas per metus buvo suremontuotas 2014 metais. Nuo 2014 iki 2023 metų šiame kelyje per metus buvo atnaujinami vos keli kilometrai kelio dangos.
„Magistraliniai keliai yra svarbiausios strateginės susisiekimo jungtys tarp didžiųjų Lietuvos miestų ir šalies regionų. Šiai infrastruktūrai skiriamas dėmesys tiesiogiai lemia paslaugų regionuose prieinamumą, verslo sektoriaus plėtros galimybes, užsienio svečių požiūrį į mūsų šalį bei, svarbiausia, saugios kelių infrastruktūros užtikrinimą. Magistraliniai keliai yra didžiausio eismo intensyvumo keliai šalyje, kuriais kasdien pravažiuoja keli šimtai tūkstančių lengvųjų automobilių bei tūkstančiai krovininių transporto priemonių. Privalome užtikrinti, jog šiai infrastruktūrai būtų skiriamas nuoseklus ir reikiamas dėmesys“, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Intensyvūs magistralių remonto darbai šiais metais toliau vykdomi ir kituose keliuose. Planuojama, jog pavasarį pradėti magistralinio kelio Molėtai-Utena kapitalinio remonto darbai bus baigti dar šiais metais. Iš viso per mažiau nei 10 mėnesių bus atnaujinta 30 kilometrų strateginės jungties kelio tarp sostinės, Utenos ir kitų šiaurės-rytų regionų. Molėtai-Utena kapitalinio remonto darbų kaina siekai 61 mln. Eur su PVM.
Šiais metais intensyvūs ir didelės apimties darbai vyksta ir magistraliniame kelyje „Via Baltica“. Spalio pradžioje buvo atidaryta priešpaskutinė baigta, 16 kilometrų ilgio rekonstruojamo kelio „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos atkarpa.
Bendra šių darbų kaina 223,6 mln. Eur su PVM (iš jų 128,3 mln. Eur sudarė Europos Sąjungos struktūrinių fondų (SAF, CEF) parama). Birželio mėn. kelyje „Via Baltica“ taip pat prasidėjo ir paskutinės, 12 km ilgio, atkarpos šalia Lietuvos-Lenkijos sienos rekonstrukcijos darbai, kurių pabaiga numatyta kitąmet. Šios atkarpos atnaujinimo kaina – 187 mln. Eur su PVM.
Praėjusiais metais „Via Baltica“ kelyje nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos baigtos rekonstruoti dvi, bendrai siekiančios 12,5 km, kelio atkarpos. Šių atkarpų rekonstrukcijos darbų kaina bendrai sudarė 126,1 mln. Eur su PVM.
„Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų ir tunelių bei daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Įmonė siekia, kad šalies kelių infrastruktūra būtų nuolat plėtojama, atnaujinama ir modernizuojama, kurdama pridėtinę vertę valstybei bei jos gyventojams ir tapdama teigiamų pokyčių vizitine kortele Lietuvos svečiams. Svarbiausių Lietuvos kelių remonto ir rekonstrukcijos darbai nesustos ir bus tęsiami toliau.