Zoe Corbyn Du didžiuliai kasybos sunkvežimiai pravažiuoja vienas pro kitą kasykloje Vakarų AustralijojeZoe Corbyn

Penkiasdešimt šių milžiniškų sunkvežimių be vairuotojo dirba Greater Nammuldi geležies rūdos kasykloje

Tai netampa daug atokiau nei ši. Aš esu Vakarų Australijos viduje, Rio Tinto Didžiojoje Nammuldi geležies rūdos kasykloje.

Tai maždaug dviejų valandų skrydis į šiaurę nuo Perto regione, vadinamame Pilbara.

Niekas čia negyvena nuolat. Svetainėje vienu metu dirba apie 400 darbuotojų, prieš išskrendant namo, jie dirba nuo keturių iki aštuonių dienų, priklausomai nuo pamainos modelio.

Milžiniški miesto namų dydžio sunkvežimiai, galintys gabenti 300 tonų, kerta raudonųjų žemių kelius įvairiose šio atvirų kasyklų komplekso atkarpose.

Tokį pašalinį asmenį, kaip aš, jų dydis yra pakankamai bauginantis, tačiau šį jausmą padaugina žinojimas, kad prie vairo nėra vairuotojo.

Apžiūrint aikštelę įprasto dydžio įmonės transporto priemone, matomas vienas iš sunkvežimių, artėjantis iš šalutinio kelio.

Atsidūstu su palengvėjimu, kai jis vikriai pasisuka ir važiuoja ta kryptimi, į kurią ką tik atėjome. „Ar dėl to jautiesi nepatogiai?“, – klausia transporto priemonės vairuotojas Dwane’as Pallentine’as, gamybos vadovas.

Zoe Corbyn Henry – sunkvežimis su vandens baku gale – purškia vandenį ant dulkėtų kelių.Zoe Corbyn

„Henris“ autonominis vandens vežimėlis purškia kelius, kad neliktų dulkių

Greater Nammuldi parke yra daugiau nei 50 savaeigių sunkvežimių, kurie važiuoja savarankiškai iš anksto nustatytais kursais, taip pat keli automobiliai yra valdomi rankiniu būdu ir dirba atskirai kitoje kasyklos dalyje.

Taip pat išbandytas autonominis vandens vežimėlis, meiliai žinomas Henry vardu, kuris kartu su rankiniu būdu varomais purškia kasyklos kelius, kad neliktų dulkių.

Įmonės transporto priemonė, kurioje esu, gali važiuoti kartu su autonominiais sunkvežimiais tik todėl, kad joje buvo sumontuotas didelio tikslumo GPS, kuris leidžia matyti jį virtualioje sistemoje.

Prieš įeidami į kasyklos uždarą autonominę zoną, mes prisijungėme prie šios sistemos ir kontrolierius per radiją patvirtino, kad esame matomi.

Jis apgaubė mūsų transporto priemonę virtualiame burbule, kurį „mato“ savarankiškai važiuojantys sunkvežimiai ir kuris priverčia juos valdyti savo artumą prireikus sulėtindami arba sustodami.

Mūsų salone esančiame jutikliniame ekrane rodomos visos netoliese esančios ir autonominės transporto priemonės bei kita įranga, taip pat „leidimų eilutės“, rodančios tiesioginius maršrutus, kuriais savarankiškai važiuojantys sunkvežimiai ketina važiuoti. Jei būčiau pažiūrėjęs į ekraną, užuot nerimavęs, būčiau matęs, kad sunkvežimis apsisuks.

Be to, kad visose transporto priemonėse yra didelis raudonas avarinis mygtukas, galintis sustabdyti sistemą, autonominiai sunkvežimiai turi lazerius ir radarus priekyje ir gale, kad aptiktų susidūrimo riziką.

Jutikliai taip pat aptinka kliūtis. Jei nuo sunkvežimio galo nukristų didelė akmuo, kito sunkvežimio jutikliai tai pastebėtų ir transporto priemonė sustos.

Tačiau kai kurie sunkvežimiai atrodo itin jautrūs – savo kelionėje matau porą, kurią tiesiog kliudo nelygūs keliai.

Šiuos robotus koordinuoja ir stebi Rio Tinto operacijų centras (OC) Perte, maždaug 1500 km (930 mylių) į pietus.

Tai nervų centras visoms bendrovės Pilbara geležies rūdos operacijoms, kurios iš viso apima 17 kasyklų, įskaitant tris, sudarančias Didįjį Nammuldį.

Iš čia vadovaujami kontrolierių, visose vietose yra daugiau nei 360 savaeigių sunkvežimių (apie 84 % viso parko yra automatizuoti); daugiausia autonominis tolimųjų reisų geležinkelių tinklas, skirtas gabenti iškastą rūdą į uosto įrenginius; ir beveik 40 autonominių grąžtų. OC darbuotojai taip pat nuotoliniu būdu valdo gamyklos ir uosto funkcijas.

Rio de Žaneiro „Pilbara“ operacijoms autonomija nėra naujiena: pradėta diegti 2000-ųjų pabaigoje.

Tai taip pat nėra unikali: Australijoje yra daugiausia autonominių sunkvežimių ir kasyklų, kuriose naudojama automatika iš bet kurios šalies, o kitos Pilbaros kalnakasybos įmonės taip pat naudoja šią technologiją.

Tačiau Rio de Žaneiras išplėtė savo veiklą iki čia, įskaitant Didįjį Nammuldį, kuris turi vieną didžiausių autonominių sunkvežimių parkų pasaulyje, suteikia jam pasaulinės reikšmės.

Ir tai pasaulinė tendencija. Pagal „GlobalData“. per pastaruosius ketverius metus savaeigių sunkvežimių skaičius visame pasaulyje išaugo maždaug keturis kartus iki daugiau nei 2000, o dauguma jų buvo pagaminti Caterpillar arba Komatsu.

Rio Tinto Du vyrai sėdi prie stalo su keliais ekranais, stebinčiais sunkvežimius ir kitą kasybos įrangąRio Tinto

Sunkvežimiai ir kita kasybos įranga yra stebimi valdymo kambaryje Perte

Didžiausia šios technologijos įdiegimo priežastis buvo darbuotojų fizinės saugos gerinimas, sako Matthew Holczas, bendrovės Pilbaros kasyklų generalinis direktorius.

Kasyba yra pavojingas užsiėmimas: sunkią techniką gali nenuspėjamai valdyti žmonės, kurie taip pat gali būti pavargę. „Duomenys aiškiai rodo, kad dėl automatizavimo mes turime žymiai saugesnį verslą“, – sako J. Holcz.

Tai taip pat pagerino našumą – maždaug 15 proc., skaičiuoja jis. Autonominė įranga gali būti naudojama daugiau, nes nėra tarpų dėl pamainų keitimo ar pertraukų. O autonominiai sunkvežimiai taip pat gali važiuoti greičiau, kai įvykio vietoje yra mažiau personalo valdomos įrangos.

Tokia automatika nėra pigi. Rio de Žaneiras neatskleis, kiek iš viso iki šiol išleido „Pilbara“ automatizavimo kelionei, tačiau stebėtojai mano, kad tai yra keli milijardai dolerių.

Tuo tarpu įsidarbinimo galimybės pasikeitė. Pasakojimas gali būti vienas iš robotų, kurie imasi darbą, tačiau kol kas taip nėra.

Nors OC turi maždaug po vieną valdiklį 25 autonominiams sunkvežimiams – pagal Rio, niekas neprarado darbo dėl automatizavimo.

Vietoj to, buvo perskirstyta: sunkvežimių vairuotojai prisijungė prie OC kaip kontrolieriai, buvo perkvalifikuoti valdyti įvairią įrangą, pavyzdžiui, ekskavatorius, krautuvus ir buldozerius, arba išvyko vairuoti neautomatinius sunkvežimius įvairiose vietose.

Dideliame atviro plano aukšte, tarp monitorių, išdėstytų skirtingoms kasykloms, sutinku Jess Cowie, kuris anksčiau buvo rankinis gręžėjas, bet dabar vadovauja autonominiams gręžtuvams iš centrinio gręžimo bloko. „Aš vis dar kišau skyles į žemę… tik be dulkių, triukšmo ir buvimo toli nuo šeimos“, – sako ji.

Zoe Corbyn Zoe stovi prie kasybos sunkvežimio. Ratai atrodo aukštesni už ją.Zoe Corbyn

Kiekvienas kasybos sunkvežimis gali gabenti 300 tonų uolienų

Automatizavimas kasybos pramonėje daro „žingsnį pokyčio“ saugos požiūriu, sako Robinas Burgessas-Limerickas, Kvinslando universiteto Brisbene profesorius, tyrinėjantis žmogiškuosius kasybos veiksnius. Tačiau tai nereiškia, kad nėra kur tobulėti.

Profesorius Burgess-Limerick išanalizavo incidentus, susijusius su autonomine įranga, apie kuriuos pranešta reguliavimo institucijoms.

Jo nuomone, sąsajos, kurias darbuotojai naudoja tiek lauke, tiek valdymo centruose informacijai gauti, nėra optimaliai suprojektuotos. Buvo situacijų, kai lauko darbuotojai prarado supratimą apie situaciją, o tai galėjo užkirsti kelią geresniam ekrano dizainui. „Technologijos kūrėjai turėtų įdėti šiek tiek daugiau pastangų, atsižvelgdami į žmones“, – sako jis.

Taip pat yra rizika, kad kontrolierių darbo krūvis gali būti didžiulis – tai įtemptas, daug pinigų reikalaujantis darbas.

Per didelis pasitikėjimas, kai žmonės taip įsitikinę, kad autonominė įranga sustos, kad pradės kelti sau pavojų, taip pat gali būti problema, ir jis pažymi, kad reikia stengtis pagerinti pačių sunkvežimių gebėjimą aptikti drėgmę. Yra buvę incidentų, kai dėl šlapių kelių jie prarado sukibimą.

Su autonomine įranga gali kilti pagrįstų saugumo problemų, sako Shane’as Roulstone’as, Vakarų kalnakasybos darbuotojų aljanso, atstovaujančio Pilbaros kalnakasybos darbuotojams, koordinatorius.

Jis atkreipia dėmesį į rimtą šių metų gegužę įvykusį incidentą, kai autonominis traukinys rėžėsi į sugedusio traukinio galą, kurio priekyje dirbę darbuotojai taisė (evakavosi prieš jam atsitrenkiant, bet liko sukrėsti).

Tačiau ponas Roulstone’as taip pat giria Rio de Žaneire už tai, kad laikui bėgant ji sukūrė „geras strategijas, procedūras ir politiką“, susijusią su žmonių sąveika su automatizuotomis transporto priemonėmis.

Ponas Roulstone’as tikisi, kad tam tikru momentu perkėlimo galimybės sumažės ir bus prarasta darbo vieta. „Tai tik matematika“, – sako jis.

Tuo tarpu Rio automatizavimo kelionė Pilbaroje tęsiasi su daugiau sunkvežimių, grąžtų ir Henrio vandens vežimėlio. Ji taip pat atidžiai stebi Komatsu ir Caterpillar darbą kuriant be personalo ekskavatorius, krautuvus ir buldozerius.

Vėlyvą popietę, Didžiojo Nammuldžio oro uoste laukiant paskutinio skrydžio atgal į Pertą, pasirodo pranešimas, kad skrydis atšauktas dėl lėktuvo problemos. Tai yra 150 papildomų žmonių, kuriuos dabar reikės pamaitinti ir apgyvendinti. Rio de Žanei tai nieko, bet negaliu negalvoti, kad mes, žmonės, esame sudėtingi, palyginti su robotais.

Daugiau verslo technologijų



Source link

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -