„Tesla“ pardavimai praėjusiais metais sumažėjo pirmą kartą per daugiau nei dešimtmetį, nes paklausa svyravo, o konkurentai įsibėgėjo.
Bendrovė, vadovaujama milijardieriaus Elono Musko, pernai pristatė beveik 1,79 mln. automobilių, tai yra maždaug 1% mažiau nei 1,8 mln. 2023 m.
Taip atsitiko nepaisant to, kad praėjusiais metais bendrovė ne kartą sumažino kainas, siekdama suvilioti pirkėjus ir išlaikyti savo, kaip geriausiai pasaulyje parduodamų elektromobilių (EV) gamintojos, reitingą.
Tačiau Kinijos BYD, pranešusi, kad 2024 m. parduota 1,76 mln.
2024 m., palyginti su 2024 m., šoktelėjo daugiau nei 41 proc. iki daugiau nei 4,2 mln.
Padidėjimą daugiausia lėmė hibridinių automobilių pardavimas.
BYD parduoda 90 % savo automobilių Kinijoje, kur išplėtė savo pranašumą prieš užsienio markes, įskaitant Volkswagen ir Toyota.
Jai buvo naudingas išaugęs automobilių pardavimas savo vidaus rinkoje, nes intensyvi konkurencija sumažino kainas, o vyriausybės subsidijos paskatino vartotojus pakeisti senus automobilius elektromobiliais ar kitomis ekonomiškesnėmis priemonėmis.
„Tesla“ Kiniją taip pat laiko pagrindine rinka, tačiau įsitvirtinus kainų karui ji prarado pozicijas prieš konkurentus.
Elektromobilių paklausa taip pat sušvelnėjo kituose regionuose, pavyzdžiui, JAV ir Europoje, todėl daugeliui automobilių gamintojų kyla iššūkių.
„Volkswagen“, „Ford“ ir „General Motors“ buvo tarp įmonių, kurios praėjusiais metais sumažino pardavimo tikslus arba nusprendė atidėti investicijas į elektromobilių technologijas.
„Tesla“ vadovas Elonas Muskas dėl mažesnių pardavimų iš dalies kaltino nuo 2022 m. šoktelėjusias skolinimosi išlaidas, dėl kurių pabrango pirkimas.
Analitikai taip pat atkreipė dėmesį į padidėjusią konkurenciją ir klausimus apie prekės ženklą, nes Muskas gilina savo politinį įsitraukimą, kuris buvo apibūdinamas kaip prieštaringas.
Pirmąjį 2024 m. pusmetį „Tesla“ pardavimai smuko, kol vėl pradėjo augti. Per paskutinius tris 2024 m. mėnesius buvo pristatyta apie 495 000 automobilių, 2% daugiau nei per metus ir kas ketvirtį rekordas.
Tačiau įmonės akcijų kaina, kuri pernai pakilo daugiau nei 60%, rytinėje prekyboje nukrito 5%, nes šis skaičius buvo mažesnis už maždaug 500 000, kuriuos prognozavo analitikai.
„Jei nepateisinsi lūkesčių, gali būti gana sunku“, – sakė Christopheris Carey iš Carnegie investicijų tarybos.
Praėjusį mėnesį, „Honda“ ir „Nissan“ patvirtino, kad veda derybas dėl susijungimones dvi Japonijos įmonės siekia kovoti su Kinijos automobilių pramonės konkurencija.
Mėnesio pradžioje, automobilių gamybos milžinės Stellantis bosas Carlosas Tavaresas iš karto atsistatydino po posėdžių salėje įvykusio susirėmimo.
Staigus jo pasitraukimas iš bendrovės, kuriai priklauso tokie prekių ženklai kaip „Vauxhall“, „Jeep“, „Fiat“, „Peugeot“ ir „Chrysler“, įvyko praėjus dviem mėnesiams po to, kai „Stellantis“ paskelbė įspėjimą apie pelną.
Kai kurios vyriausybės ėmėsi veiksmų, kad apsaugotų vietines įmones.
Spalio mėn. Europos Sąjungos tarifai visame prekybos bloke įsigaliojo iki 45,3 % Kinijoje pagamintų elektromobilių importo.
JAV taip pat įvedė 100% muitą Kinijos elektromobiliams, o išrinktasis prezidentas Donaldas Trumpas turėtų įvesti. tolesni tarifai apie importą.
BYD vis dar plečia savo pozicijas kylančios ekonomikos šalyse.
Tačiau praėjusį mėnesį ji patyrė nesėkmę Brazilijoje – jos didžiausioje užsienio rinkoje valdžia sustabdė BYD gamyklos statybassakydamas, kad darbuotojai gyveno sąlygomis, panašiomis į „vergovę“.
BYD pareiškė nutraukianti ryšius su statybų įmone ir toliau įsipareigojusi „visiškai laikytis Brazilijos įstatymų“.