Nepriklausomos institucijos, kuri peržiūri „Facebook“ ir „Instagram“ turinį, viena iš pirmininkų teigė, kad yra „labai susirūpinusi“ dėl to, kaip patronuojančios bendrovės „Meta“ sprendimas atsisakyti faktų tikrintojų paveiks mažumų grupes.
Helle Thorning-Schmidt iš „Meta“ priežiūros tarybos sakė BBC, kad ji palankiai vertina pokyčius, kurių metu vartotojai spręs apie įrašų tikslumą naudodami X stiliaus „bendruomenės pastabas“.
Tačiau kalbėdama per BBC Radio 4 laidą „Today“, ji teigė, kad dėl to, kas buvo paskelbta, yra „didžiulių problemų“, įskaitant galimą poveikį LGBTQ+ bendruomenei, taip pat lyčių ir transų teises.
„Matome daug atvejų, kai neapykantos kurstymas gali pridaryti žalos realiame gyvenime, todėl labai atidžiai stebėsime tą erdvę“, – pridūrė ji.
Paskelbtame vaizdo įraše Kartu su bendrovės antradienį paskelbtu tinklaraščio įrašu „Meta“ generalinis direktorius Markas Zuckerbergas teigė, kad toks sprendimas buvo motyvuotas „grįžimu prie savo šaknų, susijusių su saviraiškos laisvė“.
Jis sakė, kad šiuo metu įmonės naudojamos trečiųjų šalių faktų tikrinimo priemonės buvo „per daug politiškai šališkos“, o tai reiškia, kad per daug vartotojų buvo „cenzūruojama“.
Tačiau žurnalistė Maria Ressa, 2021 m. gavusi Nobelio taikos premiją, sakė, kad pasiūlymas, kuriuo pakeitimas skatins žodžio laisvę, yra „visiškai neteisingas“, naujienų agentūrai AFP sakė, kad sprendimas reiškia, kad socialinei žiniasklaidai ateina „labai pavojingi laikai“. vartotojų ir demokratijos.
„Tik tuo atveju, jei siekiate pelno, galite tai teigti; tik jei norite valdžios ir pinigų, galite tai reikalauti“, – sakė ponia Ressa, viena iš Filipinų naujienų svetainės „Rappler“ įkūrėjų.
„Pabučiuok Trumpą“
Toks sprendimas sukėlė klausimų dėl priežiūros tarybos pirmininkų Thorning-Schmidt išlikimo.
Jį finansuoja „Meta“, o jį sukūrė tuometinis pasaulinių reikalų prezidentas seras Nickas Cleggas. kuris paskelbė paliekantis įmonę mažiau nei prieš savaitę.
Ponia Thorning-Schmidt, buvusi Danijos ministrė pirmininkė, tvirtino, kad to reikia labiau nei bet kada.
„Todėl gerai, kad turime priežiūros tarybą, kuri gali tai skaidriai aptarti su Meta“, – sakė ji.
Kai kas teigė, kad sero Nicko pasitraukimas ir faktų tikrinimo pokyčiai yra bandymas priartėti prie naujos Trumpo administracijos ir pasivyti prieigą bei įtaką, kuria naudojasi. kitas technologijų titanas Elonas Muskas.
Technologijų žurnalistė ir autorė Kara Swisher BBC sakė, kad tai buvo „ciniškiausias žingsnis“, kurį ji matė M. Zuckerbergą per „daugelį metų“, kai apie jį pranešė.
„Facebook“ daro viską, kas jam naudinga“, – sakė ji.
„Jis nori pabučiuoti Donaldą Trumpą ir pasivyti Eloną Muską.
Nors kovotojai prieš neapykantą kurstančią kalbą internete į pokyčius reagavo su nerimukai kurie žodžio laisvės šalininkai sutiko šią naujieną.
JAV laisvo žodžio grupė „Fire“ teigė: „Meta pranešimas rodo, kad idėjų rinka veikia. Jos vartotojai nori socialinės žiniasklaidos platformos, kurioje nebūtų slopinamas politinis turinys ir nebūtų naudojami faktų tikrintuvai iš viršaus.
„Tikimės, kad dėl šių pakeitimų „Meta“ platformose bus mažiau savavališkų moderavimo sprendimų ir laisvesnis žodis.
Po to, kai buvo paskelbti pakeitimai, D. Trumpas per spaudos konferenciją sakė, kad jį sužavėjo M. Zuckerbergo sprendimas ir kad Meta „nuėjo ilgą kelią“.
Paklaustas, ar M. Zuckerbergas „tiesiogiai reaguoja“ į jam praeityje D. Trumpo grasinimus, būsimasis JAV prezidentas atsakė: „Tikriausiai“.
Reklamuotojų išvykimas
M. Zuckerbergas antradienį pripažino, kad keičiant strategiją įmonei kyla tam tikra rizika.
„Tai reiškia, kad gausime mažiau blogų dalykų, bet taip pat sumažinsime nekaltų žmonių įrašų ir paskyrų, kurias netyčia pašaliname, skaičių“, – sakė jis savo vaizdo žinutėje.
X perėjimas prie laisvesnio požiūrio į turinio moderavimą prisidėjo prie svarbiausių nesusipratimas su reklamuotojais.
Jasmine Enberg, „Insider Intelligence“ analitikė, teigė, kad tai kelia pavojų ir Metai.
„Meta didžiulis dydis ir galinga skelbimų platforma ją šiek tiek izoliuoja nuo X tipo vartotojų ir reklamuotojų išvykimo“, – sakė ji BBC.
„Tačiau prekės ženklo saugumas tebėra pagrindinis veiksnys, lemiantis, kur reklamuotojai išleidžia savo biudžetus – bet koks didelis įsitraukimo sumažėjimas gali pakenkti Meta reklamos verslui, atsižvelgiant į intensyvią konkurenciją dėl vartotojų ir reklamai skirtų dolerių.