Technologijų reporteris

„Barclays Bank“ patiria rimtų IT problemų, turinčių įtakos jos programai ir internetinei bankininkystei, taip pat mokėjimus sąskaitose ir iš jų.
Klientai sakė BBC, kad ji neleidžia jiems atlikti būtiniausių operacijų, pradedant nuo kūdikio pieno pirkimo iki namo žingsnio pabaigos.
„Barclays“ sako, kad kortelės ir grynųjų pinigų aparatai gali būti naudojami kaip įprasta – nors kai kurie klientai Sakiau, kad taip nėra.
Nutraukimas įvyksta dėl to, kas yra daugelio JK žmonių darbo užmokesčio diena, ir savęs vertinimo mokesčių deklaracijų terminas.
„Barclays“ nepaaiškino IT problemų priežasties ar kiek žmonių yra paveikti, tačiau atsiprašė ir sako, kad ji „sunkiai dirba, kad išspręstų problemą“.
Klientai, atsakantys „Barclays“ pranešimas apie nutraukimą Socialinėje žiniasklaidoje reagavo su „Fury“, pranešdami apie daugybę problemų, kurios tai sukelia.
Vienas teigė, kad jų kortelė buvo atmesta, nepaisant to, kad jie turėjo lėšų, – kitas teigė, kad jos sausio darbo užmokestis „dingo“.
Šeima pasakojo BBC, kad jie negali persikelti į savo naują namą dėl nutraukimo, pavadindama situaciją „juokinga“.
27 metų Scottas ir jo žmona, kuri yra keturių mėnesių nėščia, teigė, kad penktadienio rytą pardavė savo namą, tačiau pinigai už savo naujus namus dar nebuvo išgyvenę dėl problemų „Barclays“.
Scottas pasakojo „BBC News“, kad jie buvo iš tikrųjų benamiai, ir liko laukti savo automobilyje aptarnavimo stotyje Horshame, Vakarų Sasekse.
„Kadangi sistema neveikia, pinigai negali pereiti“, – sakė jis.
„Mes tiesiog turime sėdėti ir laukti”.

Rūta, 39 m., Savarankiškai dirbanti valiklis, sakė „BBC News“, kad keletą valandų bandė prieiti prie pinigų su savo partneriu iš savo taupomosios sąskaitos, kad galėtų nusipirkti pieno kūdikiui ir maistui dar penkiems vaikams, kuriuos ji prižiūri namuose.
„Mums reikia pinigų apsipirkti, mūsų pinigai yra sutaupyti“, – aiškino ji.
„Aš čia turiu savo anūką, kuriam yra 11 mėnesių, taip pat vienerių metų, dvejų metų, 12 metų, 13-metis, 15-metis namuose.”
Ji sakė, kad jai pavyko gauti šiek tiek pagalbos iš savo paauglės dukters, tačiau sakė, kad kitiems gali būti ne taip pasisekė.
„Toje pačioje situacijoje gali būti daug vienos mamos, neturinčios galimybės naudotis pinigais“, – pasakojo ji BBC.
„Barclays“ yra vienas didžiausių JK bankų, jame yra daugiau nei 20 milijonų JK mažmeninės prekybos klientų. Sakoma, kad jis apdoroja daugiau nei 40% JK kredito ir debeto kortelių operacijų.
Svetainės „Downdetector“, kuris stebi nutraukimus, sako, kad tūkstančiai žmonių turi vėliavos problemas prie banko.
Mokesčių deklaracijos nerimas
Penktadienis yra savęs vertinimo mokesčių deklaracijų terminas, o kai kurie klientai teigė, kad dėl nutraukimo jie negalėjo mokėti mokėti HMRC.
Anksčiau, HMRC perspėjo, kad milijonai žmonių vis dar nepateikė savo įvertinimo mokesčių deklaracijųir perspėjo apie 100 svarų sterlingų baudas tiems, kurie neatitiko nustatyto termino.
Tačiau pranešime BBC HMRC teigė, kad ji „glaudžiai bendradarbiauja“ su „Barclays“, kad sumažintų bet kokį poveikį klientams, pateikiantiems savo savęs vertinimą.
Atstovas spaudai pridūrė: „Mūsų paslaugos veikia kaip įprasta, todėl klientai galės laiku pateikti savo grąžą. Šiandienos problemos nebus gautos pavėluotos mokėjimo baudos, nes jie netaikomi iki kovo 1 d.”
Savo pranešime „Barclays“ sakė: „Mes tiesiogiai bendraujame su HMRC ir jie žino apie mūsų sistemos techninius klausimus“.
Jis pridūrė: „Mes užtikrinsime, kad nė vienas klientas neišleistų iš kišenės dėl atidėtų mokėjimų, kuriuos sukėlė šis įvykis“.
Nutraukimas po nutraukimo
Tai nėra pirmas kartas, kai bankų programos klientams liko negalėti gauti lėšų ar atlikti mokėjimų.
Paypalas nukentėjo trumpas, bet pastebimas nutraukimas Lapkritį, kuris paveikė klientus visame pasaulyje daugelyje savo produktų, įskaitant kriptovaliutų paslaugas ir populiarią JAV bendraamžių mokėjimo programą „Venmo“.
Tūkstančiams JK banko klientų paveikė mokėjimo problemos, susijusios su didžiausiais skolintojais praėjusių metų birželio mėn visa tai paveikė sistemos problemos Tai palengvina mokėjimus tarp asmenų ir įmonių.
Kai kurie grynaisiais klientais ir toliau jautė problemos padarinius kelias dienas po to.
Per Praėjusių metų liepos mėnkeli JK mažmenininkai negalėjo mokėti kortelių ir IT paslaugos negalėjo naudotis darbo užmokesčio apskaita po klaidingo antivirusinės bendrovės „CrowdStrike“ paveiktų sistemų visame pasaulyje atnaujinimo.
„BCS“, kuriam jis buvo užsakytas, teigė, kad „Barclays“ problemos parodė tvirtų kompiuterinių sistemų svarbą.
„Dar kartą tai parodo, kaip kibernetinis saugumas ir skaitmeninis atsparumas yra taip stipriai integruotas į mūsų gyvenimą“,-sakė Danas Card, „BCS“ kibernetinio saugumo ekspertas.
Papildomos Liv McMahon ataskaitos